Direktlänk till inlägg 24 oktober 2017

Dedär med magkänsla

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en.
Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de. Gå runt och göra något man själv inte tror på funkar ju inte. Men ändå, de är viktigt och framförallt nyttigt att lyssna på folk, sen kan man ju alltid sortera vad man själv tycker låter vettigt.
De ville jag säga, kanske mest för att påminna mig själv haha, men även för att påminna andra. Lita på dig själv!

Ja men då var de sagt.
Kalle var till veterinären imorse, och han var så himla duktig! I söndags då de var tänkt att han skulle få gå ett lite rejälare pass med intervaller, så tyckte jag att han inte alls kändes som vanligt. Så fick vända hem igen, skrittade inte alls nå bra. Så jag bestämde mig för att kolla upp de hos veterinären för säkerhets skull och sedan att han får gås igenom av en kiropraktor. då kan man liksom utesluta saker och ting.
Så hos veterinären böjdes han igenom och longerades utan något täcken på hälta.
Förmodligen har han sträckt sig, vilket inte alls är helt otroligt i denna jädra lera... så vi fick åka hem med inflacam och skritta några dagar nu. Så märker man ju ganska snabbt om de blir bättre eller inte. Han fick även lite vitaminer, de skadar ju inte!
Så jag var faktiskt väldigt nöjd, fick många fina ord om honom.
Sen fick kiropraktorn gå igenom honom för säkerhets skull, så har man liksom uteslutit de mesta sen och kan koncentrera sig på att de verkligen var en sträckning.
Hittade lite smått och gott, men inte något allvarligt, jag mena, ingen är ju perfekt!
Så nu är de bara för oss att bara mysa och skritta i några dagar, så är vi på banan på nolltid sedan.
Nu tänker iallafall jag hoppa i säng, hejhej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02


Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinte...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Av Rebecca Nygren - 12 september 2017 20:27

Jajust! Jag hade en blogg också..  har varit helt omotiverad till att skriva faktiskt. Men har funderat lite och ska nog bara skriva en dag i veckan och då summera hela veckan som varit. Istället för att nästan inte skiva alls, haha. Tänkte mig typ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards