Direktlänk till inlägg 25 maj 2017

Den ni!

Av Rebecca Nygren - 25 maj 2017 16:18

Vi hoppar över inledningen och går direkt till träningspasset i tisdags! Jag är så otroligt stolt över Kalle och mig själv också för den delen! Vilket jobb vi gör Tillsammans.  Vi körde några intervaller i skogen på lätt sandbana i rygg på Woody, sen gjorde vi även två ensam innan vi körde bort till rakbanan och gjorde en sista. Han kändes redan innan lite taggad, väldigt tittig och full i fan rent ut sagt haha! Skrittade till rakbanan och lugnade oss lite innan vi gjorde, nu ni, 1.50 Ca 500m och sista biten 1.48 utan att jag krävde så värst mycket utav honom. Han liksom bara joggade på. De känns verkligen som en milstolpe! Han har inte riktigt satt fötterna rätt och har blivit lite stel och osäker just när jag ber honom att öka. Annars varit superfin och spänstig i lugnare farter. Så nu när vi tagit de sakta men säkert, steg för steghan och travar på detta vis i denna "fart" kan jag inte mer än att säga att vi har äntligen nått ännu ett delmål. Man blir ju alltid lite orolig och tankeverksamheten börjar ju gå igång i 190 så fort man får ett bakslag, men när man ser att, de faktiskt går framåt också så är de viktigt att fortsätta tänka framåt och jobba på! Inte för att vi haft något större bakslag än, mer än såret och att vi har suttit fast lite i träningen, som nu äntligen har lossnat. Men vi kommer ju stöta på fler, och man lär sig så mycket av dom! Och de är alltid skönt efter en sådan period med en bekräftelse att allt jobb verkligen lönar sig. De är lätt att se de positivt såhär i efterhand, men är de inte dehär alla jobbar mot? Lycka och framgång, stora som små, med dessa underbara djur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en. Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de...

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02


Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinte...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Ovido - Quiz & Flashcards