Direktlänk till inlägg 4 april 2017

Bergsåker och en ond tå...

Av Rebecca Nygren - 4 april 2017 21:13

Idag fick Kalle följa med Woody till Bergsåker, eftersom det enda äventyret Kalle varit på, var när han åkte hem till mig så tänkte jag att de blir ju toppen om Kalle får följa med och få lite rutin och upptäcka världen. Lastningen gick faktiskt rätt så bra, när vi skulle hem krånglade de lite men inte nå nämnvärt. Eftersom han inte alls tycker om att man pillar honom på öronen så fick han ha huva, men den hade han plockat av sig när vi kom fram.... och såklart skulle de vara traktorer och massa buller när vi skulle lasta ur så han vart ganska stressad. Tog ett tag innan han lugnade ner sig, men var faktiskt relativt lugn när vi skulle åka hem. Lite hispig men han var duktig. Ska sätta en spärrgrimma under vanliga grimman nästa gång så kanske huvan sitter kvar. När vi kom hem var han ganska trött och hungrig, så jag skulle bara slänga på honom täcket och ta ut honom. Men eftersom han har en brodd kvar som jag inte fick ur igår tänkte jag att jag skulle prova ta bort den, men de gick han inte med på så han stämplade min redan onda och krokiga tå. Så jag är precis hemkommen från akuten, man vill ju gärna ha journaler på sånt, eftersom jag haft problem med just den tån innan... en liten uttänjning av senan och inget mer (som tur var) så ja, summan av dagen vart lite sisådär. Men känns ändå skönt att jag fick iväg honom från gården för lite äventyr, man måste ju kunna de också om man ska bli en stjärna! Imorgon om underlaget tillåter blir de lite jogging och massage. Ska försöka göra en kort dag i stallet imorgon och vila tån inför helgens bravader! Tyvärr blev de inga bilder, en slänger upp en video från förra veckan. Kram! 

 

 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en. Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de...

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02


Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinte...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Ovido - Quiz & Flashcards