Direktlänk till inlägg 19 maj 2017

På g!

Av Rebecca Nygren - 19 maj 2017 21:36

Ja nu så är vi på g igen!
Kalle mår bättre och såret har läkt fint, så vi är i full träning igen. Förra helgen gjorde vi de första intervallerna efter lite vila och han jobbade fruktansvärt bra! Väldigt avslappnad och jobbade med hela kroppen, äntligen! Han har varit lite småspänd till och från, men de verkar ha gått till sig. Dessutom har han nog kommit på att de är mycket enklare att sätta småfötterna på rätt plats när man är avslappnad.
Och vi får inte glömma woodys seger i lördags förra helgen! Den bländade rätt bra den! Så jäkla kul verkligen, han gjorde mos av dem utan att ens dra en suck efter mål!
I veckan har vi mest bara skrittat och tog en lugn joggingtur i riktigt sommarvärme idag! Så skönt verkligen! Imorgon blir de ett lite tuffare pass och sen blir de vilodag på söndag med lite massage och pyssel. Beundrar verkligen hans förmåga att ta åt sig träning. Så roligt att se!
Meeeeen, han är då en one of a kind häst alltså.. ibland funderar jag på om jag ska skratta eller gråta, eller kanske skrattgråta? Efter att han hade fått sin penicillinkur så har han kommit på att han ska då inte gå genom grinden till hagen när vi ska till stallet. Så fort vi tagit oss igenom den är de inga problem, då går han raka vägen in i stallet med spetsade öron och full av förväntan! Men han har fått för sig något om dendär grinden.... hm..
så efter många om och men, har jag nu kommit fram till att de måste gå till på hans sätt, från hagen till stallet får han alltså gå helt lös, annars vägrar han gå ut. De är inte att han varit med om något så att han är rädd eller så. Han har bara fått för sig att han inte ska gå ut, om han inte själv får bestämma hur. Så nu följer han mig som en hund, när jag hängde grimskaftet runt halsen och gav honom en uppgift, att följa mig. Jag tror att han kände sig lite duktig när jag bara släppte honom sådär första gången och han kände att jag litade på att han gjorde sin uppgift. De är kul med hästar! Vilka idéer....
Aja, vi löste de ju smidigt iallafall. Men nu har jag slut på ord, så see You next time! Så ska jag försöka sova lite, så man kommer upp i vettig tid.
Kram!

Och jusste!! bilderna på Woody är tagen av Mathilda Persson från hudik.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en. Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de...

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02


Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinte...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Ovido - Quiz & Flashcards