Direktlänk till inlägg 8 oktober 2017

Nu längtar jag faktiskt till vintern....

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02

Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinter typ nuuuuuu. Så vi kan sätta gång och köra lite tyngre träning också har vi ju isen att ploga upp och köra på också. Vi har ju faktiskt helt fantastiska träningsförhållanden hemma om de skulle bli fin vinter. Så de hoppas vi verkligen på! Tror de är de som fattas nu för att vi ska kunna ta de där sista steget och kvala, helt enkelt vinterträna! Älskar vinter, OM de är snö, så nu håller vi alla tummar och tår på de....

Ja så var de banjobbet då, jag vart ju nervös direkt då Magnus nämnde att han planerat att köra långheat.. man är ju lite för självkritisk om man blir nervös för att hästen kanske inte är i form till sitt första riktiga banjobb, jag mena, hur mycket kan man begära? ja mer än att all den tid jag lagt ner verkligen gjort något. Men hade ju inte direkt några krav på kalle. Så man kan säga att jag tappade hakan när han dansade runt där på banan. Första heatet kördes de fem bakvarv och sedan vände de upp och körde 3200m och varvade på 49,48,43. Så kom de in och tog en liten paus, andra heatet kördes de 3800m och varvade på 43,40 och 40 med 30 sista 500. vart rejält överraskad faktiskt, positivt såklart. Fruktansvärd nöjd över honom, han sprang på lätta ben och klippte med öronen hela vägen och kändes inte speciellt tagen heller. Så de vart ett perfekt första banjobb helt enkelt, alla nöjda! Och sällskap fick han också, tror han kände sig lite maffig faktiskt. 
Sedan kom bästa Therese och gick igenom honom och hon var fortsatt imponerad över hur fin han blivit i kroppen! Vi fick en STOR stjärna på ryggen och överlinjen. Vilket kändes otroligt roligt med tanke på hur stel och knepig han varit förut. Han satt fast lite lite i höger bog, som förra gången.. men inget allvarligt och hon var nöjd. Roligt med andra ögon som kan se skillnad! 

Så idag har vi bara myst, masserat och stretchat efter gårdagens bravader. Välbehövlig avslappnings timme detta, minst lika viktigt tror jag att dom också får koppla bort och kunna slappna av riktigt. Jag brukar säga de till mig själv också, att nä nu borde jag gå och få massage, för de är ju så underbart. Man kopplar liksom bort exakt allt och så som man slappnar av under denna timme, gör man aldrig annars! Men de händer ju väldigt sällan, hästen går ju först i alla lägen... man glömmer gärna bort sig själv.


Så de är väll detta vi hunnit med. Slänger in lite bilder och en och en annan video som ni får gotta er i till nästa gång. hehe. see ya :) 


    


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en. Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Av Rebecca Nygren - 12 september 2017 20:27

Jajust! Jag hade en blogg också..  har varit helt omotiverad till att skriva faktiskt. Men har funderat lite och ska nog bara skriva en dag i veckan och då summera hela veckan som varit. Istället för att nästan inte skiva alls, haha. Tänkte mig typ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards