Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen.
Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt stolt, en annan var ju nervös som f-n innan... hehe men de gick super bra! Magnus är så bra med hästarna, lugn och så gullig!
Han lunkade runt och kikade lite, och närmare slutet blev de väll inte riktigt allvar, men nästan. Fick trava på lite några hundra meter och i fin stil. Mycket beröm över honom även om han som sagt är väldigt orutinerad. Men jag kan absolut inte begära mer, var supernöjd! Så förhoppningsvis åker vi in på lördag igen och kör, kanske med lite sällskap också.
Sen jag kommit hem har vi hunnit med ett mer rejälare jobb på wolmsta, kändes superfin men lite svårt att hålla koll på benen när man är lite för pigg... hehe.
Därefter har han gått i tryckvagn och idag har vi ridit! Wiii! Alldeles själva, så himla duktig. Stod alldeles still när jag hoppade upp, och skrittade lugnt iväg när jag var redo och bad honom. Han kommer nog bli super rolig att utbilda vidare inom ridningen också!
Ärligt talat känns de som om vi står still och stampar på samma ställe, eller jag känner så, men har lärt mig att försöka gå tillbaks och kolla hur mycket vi egentligen utvecklats! Jag mena i slutet på januari hade han ju inte gjort nåååågonting. Och nu står vi här liksom! Han har blivit en riktigt klok och mysig individ.
Skynda långsamt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards