Alla inlägg under januari 2017

Av Rebecca Nygren - 29 januari 2017 20:44

Nu är allt klart och Kalle är på träningslistan, imorgon åker vi till vet och kikar så att allt är som de ska innan vi kör igång med träningen seriöst. Jag har jobbat natt hela helgen så Kalle har fått vilat och tagit in allt som vi gjort i veckan. Han är ju så otroligt klok och gullig!
Och vilket steg han har, synd att jag aldrig hinner filma eller knäppa kort när han bränner av i hagen....
Han är rätt stor, men inte tung. Långa ben och lägger mycket mark. De ser himla lovande ut och de känns riktigt roligt och förväntansfullt! Han kommer blända er på banorna framöver hehe...
Och på tal om hans beteende, snacka om världsvan..... hemma iallafall..


Nu kör vi!

Av Rebecca Nygren - 22 januari 2017 17:16

Kalle mötte mig vid grinden idag och var på väldigt bra humör, så vi gick in i stallet, borstade och sen tog vi en tur och tömkörde. De gick som på räls idag. Allting var ju plätt lätt enligt Kalle, till och med hovarna gick å lyfta. Bomullen i öronen var fortfarande lite obehagligt men de glömmer han snabbt bort. Han tyckte de var superkul att ta en promenad och se sig omkring, han var helnöjd med sig själv när vi kom tillbaks iallafall.

Av Rebecca Nygren - 20 januari 2017 08:59

Ja, medan jag sitter här på jobbet och skriver ut etiketter får jag en suddig bild på två hästar i en hage från Christer. Den ena är Kalle, och den andra sun power, att vara hagkompis och få rykande heta tips av en tvåfaldig miljonär kan ju inte bli bättre? Kalle är lite starstrucked eller vad man säger och trivs med tillvaron i sitt nya hem.

Dom drog några repor och gick sedan tillbaks till att äta frukost, inge mer med de. Båda två kom överens på en gång, inge tjafs. Så nu kan jag med lättnad återgå till jobbet.

Trevlig helg!


Av Rebecca Nygren - 19 januari 2017 21:11

Kalle hade skött sig exemplariskt på vägen hit! Han som körde var mäkta imponerad och sa att han hade då aldrig träffat en coolare treåring förut. Christer var lika imponerad över hur lugn och fin han var!
Det kändes riktigt skönt även om jag satt på jobbet och var avis och lite spänd för att få komma till stallet....
Väl där så kunde jag inte bli annat än förälskad... Vi kommer bli ett bra team, de är jag stensäker på!

Jag tog ut honom på gången och broddade honom fram, sen var de nog tyckte Kalle, så vi fortsätter imorgon då han är piggare och gick tillbaks till att bara prata och klia.

De närmsta dagarna kommer bara innehålla promenader för hand, kika runt lite och lära känna varandra. Vagnen och allt de andra tar vi till veckan, när han installerat sig någorlunda iallafall. Så nu siktar vi bara framåt och håller i hatten, så ska det här gå bra!





Av Rebecca Nygren - 17 januari 2017 18:26

Jag ska alltså få hem min första unghäst! Ska bli så jäkla roligt, att få jobba med en häst enda från grunden och sedan utveckla deras förmågor känns riktigt spännande!

Tänkte passa på att göra en kort presentation av Razzo di gazolina....
Kalle som han kallas är en nybliven 3åring e:Crown kemp ue:Juliano star. Som mest bara växt och växt hitills i sin karriär, han är såklart inkörd och joggad men inte gjort så mycket de senaste 2 månaderna. En stor kille med trevligt temperament och lika trevlig gång. Eftersom jag inte känner honom så väl så får jag nog göra en bättre presentation senare, men tänkte jag börjar lite smått ändå... för nu längtar jag tills han kommer! 

Imorgonkväll, onsdag lastas han från Katrineholm och åker vidare till Stockholm för att övernatta och sedan torsdag åker han vidare för att förhoppningsvis vara framme eftermiddag/kväll. Och stackars jag jobbar 06-18 ons Tors fre, så jag hoppas faktiskt att han kommer på kvällen, ifall Christer behöver hjälp, och såklart kommer de att krypa i kroppen på en annan och jag kommer defenitivt vilja träffa honom så fort som möjligt...


P.s nya bilder på kalle kommer, tar med mig kameran till stallet i helgen.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards