Direktlänk till inlägg 12 september 2017

Hoho nån där?

Av Rebecca Nygren - 12 september 2017 20:27

Jajust! Jag hade en blogg också.. 

har varit helt omotiverad till att skriva faktiskt. Men har funderat lite och ska nog bara skriva en dag i veckan och då summera hela veckan som varit. Istället för att nästan inte skiva alls, haha.
Tänkte mig typ såhär:
Eller ja nu blir de ju lite konstigt med tanke på att de redan är tisdag, borde ha skrivit detta i söndags egentligen. Men men de får gå..
förra veckan började vi med att Theres gick igenom Kalle, rätta till en pytte låsning höger och en liten, liten i sista halskotan. Men hon öste beröm om hur fin han blivit. Kändes riktigt roligt faktiskt med tanke på att hon faktiskt var här förra månaden, och då satt han ganska rejält i höger sidan. Och att hon då ser sån stor skillnad på både muskler och häst på en månad är ju super! Jag har ju Ioförsig också märkt skillnad både i aktionen och hur han ser ut. så jag är hur nöjd som helst! Sen mjukstarade vi med mysiga promenader och lite lek i hagen.
Just det! Innan jag glömmer, vi har ju ridit också! Hehe, naturbegåvning.
Herr tandis kom även och fixade lite vasst och de följde även en del mjölktänder ut.
På onsdagen åkte vi till wolmsta och joggade av oss lite, mest bara för att känna på kroppen efter alla ändringar. Kändes faktiskt toppfin! Dock blev de en oväntad åktur i slutet då han inte alls gillade ponnysarna som gick i skrittmaskinen... torsdagen bestod av myspromenad och massage. Sen på fredagen bråkade vi lite med Peter, nya hovslagaren och lördag var vi tillbaks på brottsplatsen! Vart faktiskt lite rädd av dendär åkturen så jag bestämde mig att relativt fort åka tillbaks till wolmsta. Men de behövde jag ju inte ångra! SÅ J*VLA fin han var! Shit så kul! Ännu en polett som trillat ner, han kuta ju 1.35 800m utan problem, han bara mata på! Kändes urfin och jätte stark! Super!
Sen avslutade vi veckan med ännu mer mys och en välförtjänt vila.
Så de var den veckan de! Så jag tänker att vi hörs på söndag igen, så får ni höra hur denna vecka har varit. De blir bra.
Hejdå! :D



   


[Bild]

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Nygren - 21 januari 2018 18:29

Superfint väder och vi lyckades såklart pricka in en vilodag då, men men. Kalle och sunpower har stått och solat hela dagen, riktig spadag. Kalle var noga med att påminna mig om att det var vilodag idag när jag kom och skulle mysa och surra lite med ...

Av Rebecca Nygren - 11 november 2017 20:26

  Nämen hej igen! Sen vi var till veterinären har vi faktiskt bara promenerat för hand eller ridit, han har gått väldigt lugnt, längre skritt turer och nått lugnt joggingpass uppsuttet. Faktiskt första gången igår jag körde honom på 2 veckor. Vi sk...

Av Rebecca Nygren - 24 oktober 2017 21:27

Dedär med att våga lita på sin magkänsla och gå på den, även om folk håller med en eller kanske inte alls håller med en. Alla gör ju helt klart olika, men de viktigaste är ju att man hittar ett eget sätt att göra olika saker på och sedan köra på de...

Av Rebecca Nygren - 8 oktober 2017 20:02


Söööööööndag, och de har hänt lite sen jag skrev sist faktiskt. Förutom allt regn och lera vi brottats med har det blivit massor med mys, lite ridning och ett banjobb. De börjar ta lite på nerverna nu det här med leran faktiskt, vill ha riktigt vinte...

Av Rebecca Nygren - 4 oktober 2017 17:37

Ja men då var jag tillbaka igen, åkte ju till Grekland mitt upp i allt så kände inte för att skriva då, och hade väll heller inte något att skriva om som har plats i bloggen. Men Kalle har iallafall varit på banan nu för första gången! Fruktansvärt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards